Selasa, 8 Jun 2010

when a good girl gone bad..


Lagi lagi ego,ego,dan ego..lumrah kehidupan kat dunia ni dilimpahi dgn sikap ego,egois..tipu kalo cakap diri anda tu takda ego..paling busuk pn mesti da jugak la sekelumit gak terlintas perasaan ego tu kt hati anda.manusia biasa kot!jgn pertikai even kita ni sebaik2 makhluk ciptaanNya.selalunya kalo sebut pasal ego mesti nak kaitkan dgn org lelaki.perkara biasa yg selalu didengar..tapi jgn anda silap ppuan pun tak boleh lari dari lumrah egois ni.


mungkin apa yg kita tau egois ppuan xsetanding lelaki.banyak mana beza meter egois antara lelaki n ppuan,aku pun tak pasti mcm mna,susah nak paham kadang2 tu.lebih2 lagi kalo bencinta bercinta.anda jgn tipu la kn kalo tak pernah alami n terkandas dlm situasi cinta plus ego!aku rasa sedia maklum semua org tau mcm mn situasi ni.cth,gf merajuk atau vice versa.dh mcm men tarik tali je sapa yg nk kena pujuk sapa dulu.dan byk lagi la kn situasi2 len..try refresh balik kisah anda.hihi


tp bukan psal bercinta ja,frenship pun sama jugak.tolongla kalo anda bergado kecik2 n salah paham ciput tu dgn kwn wat2 lupa jala.abaikan je la.tak payah nk wat trok2.especially kalo anda prnah kwn rapat or mmg besfren anda.kalo agak geram2 tu take time jap dok diam2 sorg2 jgn dok p semboq ayat tak sepatutnya.nanti makan dalam n silap2 boleh putus sahabat.ala apala sgt kwn wat silap sikit ja men halal2 ja la tak payah nk tunjuk ego sapa lagi kuat n sapa nk menang.eccehh!!!aku ckp dr experience beb!sebab kuasa egois ni aku terputus sahabat dgn seseorang.sedih mmg sedih tapi tah la..tu la masing2 punya ego sendiri.dua2 pun salah.aku cakap SAHABAT YE.bukan laki bangang ex aku ka sapa2.diulang sahabat aku.hoho dlm ati ego aku ni still berharap yg one day aku boleh bkwn dgn “dia” mcm dulu balik.buang yg keruh ambik yg jernih.

pk b4 wat sesuatu..huhu


bad side:


-anda mungkin boleh kehilangan seseorang yg amatamatamat anda sayang.
-mungkin ramai yg kurang menyukai anda even dlm diam.kira da musuh dlm bra selimut.
-akan rugi byk benda.cth,malu nak tanya sumthing yg kita tak tau.takot org ckp kita ni bodoh.cth lagi,konon2 juai mahai bila da org ngorat nk test market katanya ,last2 ggt jari.
-selalu berselisih paham n tak mau terima pendapat org len.stail ckp tak mau kalah.
-bla.bla.bla.anda pk la sendiri.karang mcm buka pekung buah dada sendiri ja.hahaha sbb aku ni mmg ego orgnya.boleh tahan kata org. ;) nak buat mcm mana org 28 mac mmg sifat semulajadi mcm tu.





Good side:


-pantang dicabar.dat mean akan berusaha gila babeng smpai Berjaya.,.
-tak kaku.tak boleh dok diam kalo rs pendapat org xbtoi.xda la mcm org yg mengantuk disorong bantal ja.
-tak mudah mengalah.semangat juang tinggi.haha sj wat falsafah sendiri.
-tunjuk yg punya hargai diri,maruah.tak mudah tunjuk kelemahan diri lagi2 dpan musuh.





Ok FULLSTOP.selebihnya anda boleh menilai diri anda ego yg tahap mn.mcm aku,mmg still dlm mperbaiki dri sendiri .insan2 yg pernah n sdg rapat dgn aku,you know me better right?..ego2 pun ayaq mata senang kuar.hohoho dramatis ayaq mata,hehe last words dari aku,”ramai yg pandai menghayati cinta,tapi tak semua yg bijak bestari menilai apa itu cinta”…renung2lah!selamat beramal!!.haha

Tiada ulasan: