Selasa, 8 Jun 2010

puteri impian~~


“impian”.aku teringin naK jadi puteri impian.haha bak kata org tu PWINSHEH!bila jadi puteri impian mcm cerita amy mastura berlakon tu, msti semua yg aku impikan sudah pasti termakbul.haish.susah tu,.mmg aku dh pegang prinsip “tak semua yg kita nak tu dapat,pasti da hikmahnya” hoho setakat seumur hidup aku 21tahun 3bulan ni,byk benda yg aku nak sg2t tu dapat.tapi bukannya sekelip mata dan cpt.selalunya bertahun baru termakbul.tu yg dh aku lalui dr kecik2 lagi la.sampai tahap skrg ni ,aku agak berpuas ati dgn apa yg aku ada.apa yg aku nak dapat tapi mcm biasa makan tahun la gak kn.aku rasa hampa pun tentu mcm ni jugak kan??walaupun da org kata tak.haha.mcm biasa ayat yg dh selalu sgt dengaq,kita hanya merancang Tuhan saja yg menentukan.



Short-term goals aku:


-mcm biasa nk dpt better result utk next sem even dh nak abis.hahaha I love to study “lepak-lepak”.tak suka study terok2 sgt.suka buat kerja last minute,smpai dateline br nak tercirit,terpengsan.
-tak sabaq nak abiskan degree ni.meluat nk blajaq dh.haha tapi dlm ms sama takot nak kerja.tak sabaq nak baling n lambung topi konvo tu tinggi2 kalo boleh biaq smpai ke bulan.yes!!hoho
-nak smbung master.tapi masih pending………tak tau lagi either pasni or keja dlu suh company tmpt kerja sponsor.heheh alang2 boleh smbung mster kt oversea.hahah brangan kuat!patin ah ni,.hihi
-mperbaiki diri sendiri.
-super duper holiday hujung tahun ni.weee!!tmpat masih dirahsiakan.
-keta viva seketoi!tukaq xmau moto dh.senang nk jalan2,pegi praktikal,kerja,.tapi gna bulu ketiak boleh?haha Insyaalah kalo tak dak aral melintang.hihihi pasni makan pasiaq!tu ja yg mampu.
-blajaq masak sampai expert.



Long-term goals aku:


-mini cooper S series..”dia” kata klo toi2 nak benda alah ni kena smbg master bru gaji sedap nak bayaq. .adoi!takpa aku sanggup!
-kerja bagus2.kumpul duit beli asset ,beli saham.wat simpanan utk future,anak2.cuuihhh!!
- lebih sophisticated.
-mak,nak kawen!!!hahaahaha nak kawen dgn MR.RIGHT skrg.bukan lg MR.WRONG atau MR.WONG!
-bawak mak aku mengerjakan rukun islam yg ke-5.teeett!INSYAALAH.


::tu jela yg terlintas kat pala otak aku skrg.mmg kita hidup mesti da plan sebagai direction utk ms depan n impian tu tercapai.walau papa pun,USAHA kena ada.then TAWAKAL kepada yg Esa.kalo tu yg terbaik Dia akan makbul gak mcm mn pun.mesti gak YAKIN dgn apa yg kita nak.THINK POSITIVELY. Jangan salahkan takdir kalo kita sendiri yg xmau BERUSAHA nk mngubah takdir tu.Amin.gudlck everyone!!

Tiada ulasan: