Ahad, 21 Februari 2010

tak ke manalah jodoh tu kalau ada

erm macam title kat atas tu."tak ke manalah jodoh tu kalau ada"..ramai orang dok cakap mcm tu.sampai dah muak dengaq,.telinga rasa nk pecah je.heheh tapi sesungguhnya memang tol pun.
sekarang membe2 ramai dok tanya "hg single lagi ka?","xmaw cari yg br ka?","hg nk tunggu dia lg ka?" erm.penat nk jawab..alih2 aku jawab benda yang sama gak..huhu "ala relax2 r aku tgh on the way la ni"...hahahaha cess!aku baru menjanda sebulan lebih dok kalut dh..dulu pun aku penah janda setahun taw!lama gak ah tu kan.hehe
belum sampai masanya lagi la tu..single pun ok what..market dok tengah naik kot nieh!!hahah pulon!ingat tak laku ka ha??kira cam aku xmaw r layan lagu wali band cari jodoh tu.hehe bagi aku tak semudah ABC untuk sayang orang dengan seikhlas hati dalam masa yang singkat..tapi ikut certain orang gak..certain boleh je dalam sekelip mata dapat pengganti.terpulang la kan.asalkan jangan bermotifkan nk balas dendam or desperado..
"tak larilah gunung dikejar"....
ye sekarang aku mampu menerima dan memahami perihal jodoh n takdir.cey cakap macam aku gud2 ja.haha jodoh tu kita kena cari.apa ingat dok mengangkang kt umah jodoh tu nak mai??oh nonono!hehe kita kena USAHA,DOA,TAWAKAL..dah macam moto sekolah je.ala apa2 kalo kita nk pun mesti guna formula ni.nak exam bagi dapat result bagus guna cara ni gak kan.
kalo korg dh usaha dah tapi still xdapat??maybe xcukup lagi tu..xpun kena berdoa la.yakin yang Tuhan tu akan tolong kita kalo org tu jodoh kita.kalo xberjaya gak xda la tu maksudnya.SETIAP YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA.kita kena belajar untuk menerima takdir tak kira baik or buruk.
kita kena anggap pe yg berlaku semasa bercinta tu as satu dugaan untuk hidup sementara pencarian untuk mendapat jodoh..
ye berbalik pada aku yang single tadi,.nanti aku dh jumpa mr.right tu aku ni jela..hehehe malu nk sebut..kepada encik A,sori sebab buat kamu tertunggu2.tapi kalo kamu dh da yg lain go on jela dulu,sy xbole lah nak rush2 bab2 ni.slow sikitla,huhuhu
haish!gedik tol..relax la bai..abiskan degree hg tu..dok kalot nk bercintalah jodoh lah pa kes!!heeheheh (cuba sedarkan diri) t keja mana taw bercinta dgn bisnesman ke ahli korporat ke client ke ahli muzik ke ahli gimnas ke kekasih lama ke..hahahahah ok dah2..FULLSTOP.
p/s:t rekemen la sapa2 kat aku.hahahaha nak jugak!gedik!

Tiada ulasan: