Rabu, 24 Februari 2010

lepas M mesti N=MAKAN NASIK!

macam biasa ah pagi,petang,malam semua nk panas skrg..dh lama bumi arau ni tak dicurah hujan..kalau asyik nak merungut je smpai bila pun x abis.dah tutuplah cite panas2 ni.hehe kalo xmo panaih p dok kt oversea nun jauh disana tuh!haha hari ni aku nak cakap sal makanan lak.nyum!2 nasiblah aku dh melantak tadi.kalau x jgn harap la krg wat terliur je!walaupun malaysia ni panas yg amat tapi makanan sini memang tip top!!sedap2 belaka..hehe tapi depend kt si tukang masak la jugak kan.hehehe aku just nk gtw fevret aku skrg ni je,.no point nk cakap bebanyak dah!t org meluat!


list fevret food aku(yg latest):
  • sup cendawan with nasi putih
  • kentang goreng
    potato island
    megi goreng mamak

1)sup cendawan with nasik putih

fuh!xtahan gila dowh aku tgk ini barang makanan!haha ini mmg yg terbaek ah bagi aku wat masa ni.before ni aku bkn taw pun benda alah ni wujud.mak aku xpenah masak pun sup ni kt umah.hehe first time tgk housemate aku la makan kt kedai.xkan dorg nk masak kot!aku yg rajin masak ni pn xtaw resipi apatah lagi dorg..hehe(auta) aku selalu makan dgn nasik putih.kalo ratah saja pun boleh tp xkenyang sgt la kan.kalau kat arau ni mmg da la kedai yg terer masak sup cendawan ni.siap buat bagi pedas lg..berapi!!tapi mantooppp!!harga standard tmasuk dgn nasik RM4.00.


2)kentang goreng



ni yg xley dipisahkan dgn aku!g makan kt mana pun mesti teringatlah!hahaah kdg2 kedai yg mmg sah2 mcm xdak ni pun dok wat p tnya org kedai tu."kak,fries da x kt sini?".hehe termasuklah kedai OLE taman dagang..hahahaha sori2.aku mmg gila kentang pun!xmakan nasik order ni je pun bole.cicah dgn sos+mayonaise..fuh terangkat beb!dulu time keja McD lagi la.paw hari2 belakang bos! ;) RM3.OO



3)potato island



ni lg tremendously marvellous!!!hehe bapak ah terbaek dari ladang kot!1st time rasa kt Breek Gurney Plaza.dh ah cheese banyak siap da tuna+ketam lg dlm isi ubi tu..tapi ni xselalu dapatla..bub xsemua tmpat ada.arau ni da ka??kena wat sendri la kot!heheeh berbaloi la rasa dgn harga tu.harga RM15.

4)megi goreng mamak


simple tapi sedap!rasa sma je kt mna2 tempat.kadang2 je masin sikit..huhuh tapi puas!!kalau tambah telor goyang lagi stim ah!!hahaah makan dgn penuh lahap.petang2 makan ni besh r..wat kat umah pun ok ni.tapi umah sewa aku xda dapur gas.da peti ais ja.huhu :( RM3.OO

*nak makan basuhlah tangan,pilihlah gerai yg bersih,hapuskan lalat kuman,penyakit dapat disisih!heheeheh

Tiada ulasan: