Selasa, 2 Februari 2010

my list~

muzik.musik.music.
yes!muzik dalam hidup aku adalah segala2nya.tanpa alunan muzik sebagai halwa telinga pasti hidup ini membosankan!but im a universal listener.aku layan semua genre muzik yang wujud kat muka bumi ni.tak kisah la hardcore ke indie ke rnb ke jiwang ke pop ke rock ke blues ke punk ke altenative pop ke alternative rock ke ghazal ke dondang sayang ke.asalkan rasa sedap bila disedut telinga.no more music RACISM!kalo tak suka sesuatu muzik tu anda tak perlu kutuk2.taste setiap orang memang tak sama kan.Tuhan pun cipta makhluk kat dunia ni berbeza2 walaupun kembar sekali pun.bagi aku,muzik tu melambangkan segalanya.semua mencoretkan kisah kehidupan yg hampir sama dan kadang2 memang sama btul2 pun.memang tol2 kena kt dahi sendiri.muzik adalah tempat meluahkan segala perasaan.gembira,sedih,marah,excited,kecewa,.aku dengar muzik mengikut perasaan aku.biarlah aku ni jenis penyimpan rasa tapi cara ni jela yang buat aku luah perasaan n tutup segala kesedihan..rasanya anda pun macam tu juga.
bila aku gembira:(aku suka dengar lagu yg rancak!)
1.B.E.B.O.T-black eye peas
2.starstrukk-3OH!3
3.disco lazy time-nidji
4.menarilah hey!-couple
5.trouble is a friend-lenka
bila aku marah:(time2 emo nk peod ke marah org ke marah diri sendri ke)
1.that's what you get-paramore
2.was it a dream-30 seconds to mars
3.putus-melda ahmad
4.hand of blood-bullet for my valentine
5.mati aku mati-dewa19
bila aku sedih:(cukup xmaw cakap dh)
1.how does it feel-avril lavigne
2.takdir cinta-rossa
3.sang mantan-nidji
4.seribu tahun-imran ajmail
5.love the way you love me-pussycat dolls
6.yesterday-the beatles
bila aku jiwang campur cintan:(cintan konon!)
1.superhuman-chris brown
2.kimia-melda ahmad
3.fantasia bulan madu-search
4.hati ini-nabil
5.falling for you-colbie calliat
bila aku down n nak bg ok balik:(lagu motivasi aku)
1.hush!hush!-pussycat dolls
2.pancaroba-greysky morning
3.here we go-paramore
4.karma-cokelat
last but not least,maca mana bagus pun sesuatu muzik tu tetap tak boleh lawan kitab suci Allah al-Quran.ye memang aku tak cukup baik untuk cakap semua ni.tapi bila aku sedih dan hilang arah memang ni je pengubatnya.tak ada yang lain dah.ni je pemberi semangat yg dapat bantu aku.AlHAMDULILLAH.....(wat muka baik ckt sambil tangan seolah2 seperti bernasyid)oppsss!!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dear my lovely lil princess,

nice list u have there, make me know u more. u're right bout da music have their own story in our life. it leaves a memory to ourself.

Love papa,
Feko

~miena^^ berkata...

thx papa!

:)