Isnin, 20 Julai 2009

sayangku~TUTUIH!!

Terkenang peristiwa aku dengan mak aku g cari tutuih atau dalam english nya turtle.hehe
susah ja nak cari kedai yang da tutuih kat area umah aku..
pada hal kat tesco berlambak-lambak ja..huhuk

tgh belai2 badan tutuih

ni semua sepupu aku nya pasal..dia yang tayang kat aku tutih tomei dia.hehehe
aku apa lagi pantang tengok haiwan yang cute..especially cam kucing,burung,bear n so on..
tapi aku paling tak suka cacing,lintah,pacat n erti kata len yang lembik2 la..wekk geli duh!
ok2 back to da real story.teringin punya teringin at last dapat gak aku tutih sepasang abang aku yang hensem tu belikan..haha
tapi sekor dah mati tinggal jela yang jantan ni nama dia MR.LOLA~
jambu tak nama tu..kakaka
sekarang dah masuk 5bulan aku bela tutuih ni..
dah besar tapak tangan pun..


tutuih dah membesar dengan sehat!

aku memang minat bela pets ni..hehehe
dari kecik2 lagi..kucing jangan cakap la memang berpuluh ekor kalau kira dari.dulu.
pernah gak bela hamster tapi tak lama ak bagi kat kazen.tak tahan duh bau dia.huhu
mayb aku nie takda adik kot bub tu minat bela pets..heheh kesunyian~
pape pun aku tetap nk bela tutuih ni sampai besar.kot2 nanti ley jadi ninja turle nak protect aku dari peragut atau perogol..kakaka



cium mr.lola(jgn jelesh!aha)



p/s:teringin nak bela lintah wat bisnes tapi geli yang amat!!!

Tiada ulasan: